[Facil] impact du libre

Yannick Delbecque yannick.delbecque at mail.mcgill.ca
Jeu 8 Fév 11:30:11 EST 2007

[07-02-08 11:12 -0500, Marc Angles]
>     * The existing base of quality FLOSS applications with reasonable quality control and distribution would cost firms almost Euro 12 billion to reproduce internally. This code base has been doubling every 1824 months over the past eight years.

Pour les intéressés, c'est 18-24 mois, pas 1824 mois :) C'est un typo sur le
site.

>     * While the US has an edge in large FLOSS-related businesses, Europe is the leading region in terms of globally active FLOSS software developers, and leads in terms of global project leaders, followed closely by North America. Asia and Latin America face disadvantages at least partly due to language barriers, but may have an increasing share of developers active in local communities.

Le rapport semble contenir beaucoup d'information sur la situation mondiale, pas
juste sur l'europe, ce qui nous le rend plus intéressant encore.

Ce dernier point me rapelle l'intervention de Pascot à la CLLAP du printemps
dernier, qui répondait que le but n'est pas de faire du Québec le leader mondial
du LL, mais de développer cette industrie pour le bénéfice de tous. Les
comparaisons entre continents (Europe est en avance/retard sur l'amérique au
sujet de... ) sont utiles, mais peuvent parfois dérapper dans cette attitude
"il faut dominer le monde". Je n'ai rien vu de tel dans le rapport, mais je me
méfie toujours un peu.

--
Yannick Delbecque - http://yannick.delbecque.org

Bande Passante - http://bande-passante.info